MIKSI HALUAISIN PALKATA PERSONAL TRAINERIN?

Mukavaa keskiviikkoa! 
Kaksi vuotta sitten lopetin aktiivisen taitoluistelun harrastamisen. Kun on aina tottunut siihen, että valmentaja kertoo sulle koska tehdään ja mitäkin, on yksinään vaikea saada itsestään irti yhtä paljon. Parissa vuodessa oon kuitenkin saanut säännöllisen treenirytmin aikaiseksi, mutta silti kaipaan vähän lisää.

Personal trainerin hankinta on houkuttanut jo hetken aikaa. Mulla löytyy useampi syy siihen miksi haluaisin tehdä näin ja myös useampi syy siihen miksi en ole tätä vielä toteuttanut. 


Vaikka motivaatiosta mulla ei pulaa olekkaan (varsinkaan taas sairastetun flunssan jälkeen) PT toimisi extramotivaattorina. Kaipaan sitä, että itse saa keskittyä satasella siihen tekemiseen ja joku toinen kertoo mulle mitä pitää tehdä ja milloinkin. PT on myös asiantuntija joka osaisi ottaa huomioon kaikki haluamani asiat niin ruokailussa kuin treeniohjelmassakin. Mulla on tapana haalia aika paljon kaikkea hommaa itselleni. Esimerkiksi tälle vuodelle on tavoitteena juosta puolimaraton, lisäksi halusin ottaa keväälle kerran viikossa luistelutunnin ja salillakin haluan käydä kolme kertaa viikossa. PT osaisi myös sanoa mulle jos haalin itselleni liikaa kerralle. PT seuraisi kanssani kehitystä ja tämän takia kynnys jättää treeni välistä tai pitää ylimääräinen herkuttelupäivä nousisi korkeammaksi.


Pyrin syömään tavallista kotiruokaa ja pitämään aamupalan, välipalat ja iltapalan terveellisenä. Herkuttelu on kuitenkin mun heikkous ja kurinalaisuuden kehitys tulisikin tarpeeseen tällä osa-alueella. Omiin tavoitteisiin pääsyä helpottaa jos osaa syödä tavoitteita tukevalla tavalla. Paljonko proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvoja vuorokaudessa ja miten ne pitäisi jakaa aterioille. Tässä on mulla vielä paljon opittavaa ja koen, että ammattilaisen apu tulisi tarpeeseen.


No miksi sitten en ole jo hankkinut itselleni personal traineria? Kuten monet varmaan jo tietääkin ei ammattilaisen palkkaus avuksi ole halpaa hommaa. Teen töitä keikkaluontoisesti joten kovin paljon ylimääräistä ei tällä hetkellä ole. Vaikka rahaa riittäisikin juuri ja juuri en tiedä haluaisinko samaan aikaan pääsykokeen kanssa aloittaa treenaamaan PT:n kanssa. Haluan, että pystyn toteuttamaan suunniteltua ohjelmaa ja antamaan itsestäni kaiken. Mielestäni ei ole järkeä maksaa itseään kipeäksi ja sitten tehdä vain puolet treeneistä ja syödä vain osittain suunnitelman mukaan. Silloin en saa sitä kehitystä aikaiseksi jota nimenomaan haluan tavoitella jos palkkaisin PT:n. 


Tällaisia ajatuksia tänään! Onko teillä käynyt koskaan mielessä PT:n hankinta? Tai kenties kokemuksia millaista on treenata PT:n kanssa?

2 comments :

  1. Mä oon joskus miettinyt PT:n hankkimista, mutta tullut sun kanssa ihan samoihin lopputuloksiin: ei ole yksinkertaisesti niin paljon aikaa, että siitä saisi kaiken irti. Mulla on omassa kamppailulajissa (karate) valmentajia jotka ohjaa siinä, mutta oon miettinyt että olisi kiva jos joku neuvoisi myös syömisen ja salilla käymisen suhteen. :)

    Cat's Astrology

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niimpä! Onneks sulla on kuitenkin oman lajin puolesta valmentaja :) Ootko miettiny että menisit johonkin ravintoneuvojalle jos pelkkä ruokavalion tarkistus riittäisi? :)

      Delete